Vakantie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tamara Deimann - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tamara Deimann - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Tamara

23 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Fawakka Mi goedoes,

Nadat ik mijn eerste bezoek had gehad kwam de zus van Hubertine. En nadat zij weg was kwam mijn lieve moedertje. Aangezien m'n moeder al vaker in Suriname is geweest had zij al veel dingen gezien. Daarom kon ik goed laten zien hoe ik hier nou leefde en lekker bijkletsen.

Donderdag was Larissa jarig en dat hebben we goed gevierd in Havana lounge. Daar kwamen we onze autoverhuurder Ruben tegen die maar Malibu cola's voor ons bleef bestellen we hadden er nog enkele tegoed. De drank tikte behoorlijk aan. Met als resultaat dat we de volgende dag goede hangover 3 foto's hadden.
De volgende dag lekker taart gegeten en 's avonds uiteten geweest bij de Italiaan.

Het enige waar m'n moeder nog niet geweest was was de colakreek. We namen de routebeschrijving die in een reisgids stond. De weg bleek vlakbij de colakreek erg slecht te zijn. De beschrijving in de gids was er niets bij. We hebben moeten slalommen tussen de kuilen en gaten in de weg. Eenmaal aangekomen hebben we een hutje genomen en heb ik de hangmat van opa opgehangen. Het water is bruin vandaar dat het colakreek heet. Heerlijk koel water en eindelijk eens zonder piranha's.
Een heerlijk dagje was het.
Daarna wilde we terug rijden door het centrum omdat we nog naar de slager wilde voor kip. We kwamen aan de hele andere kant van Paramaribo uit. Na 3 keer de weggevraagd te hebben en 2 uur later kwamen we thuis aan. Kip eten zat er toen niet meer in dus zijn we bij het pannenkoekenhuis gaan eten. Er zat steeds 10 minuten tussen het brengen van de gerechten dus we hebben gescheiden gegeten. Erg gezellig kan ik je zeggen. Gelukkig kwam er een man die door brandende hoepels sprong om het gezelschap wat op te vrolijken. Iets wat wel nodig is als je koud eten hebt;).

Zondag zijn m'n moeder en ik naar Thea geweest een oud buurmeisje van Suriname en later Indonesie. Hier hebben we heerlijk Pink Champagne gedronken.
Maandag stond er weer een week stage op het programma.
We waren net op een school of er kwam een jongen van de zesde klas naar ons toe dat onze auto band lek was. Ik loop naar Hubertine toe op me dooie gemakje, wat wil je anders om 8 uur 's ochtends. Maar verschillende leerkrachten kwamen aangestormd dat de auto band kon klappen. Chaos crisis in de zaal. Maar ik als ramptoerist wilde dat wel meemaken.
Helaas zat dat er niet in. Er zat een haak in de band en we moesten naar Ruben de verhuurder die heeft de band geplakt.
Eind goed al goed dachten we. Tot vier dagen later.
We hadden voetbal gekeken in 't Vat en wilde naar huis toe. Toen er iemand zei dat onze band leeg was.
Ruben kon niet komen dus moesten we de Surinaamse mannen lief aankijken. Ze hebben onze band verwisseld en later kregen we van Ruben een nieuwe band.
We hebben ook nog 2 euro van de dagprijs af weten te lullen dus uiteindelijk eind goed al goed.

Ook zijn we weer dolfijnen gaan spotten. Deze keer in de ochtend. Ze kwamen heel dichtbij de boot en ik heb mooie foto's en filmpjes kunnen maken. Verbranden om 10 uur 's ochtends kon er bij mij niet in. Helaas was dit toch het geval. Volgende keer maar insmeren.

Op stage is het erg leuk. Samen met de kinderen had ik een verassing voor Hubertine omdat ze 9 jaar met haar vriend Danny ging. De kinderen vonden het erg leuk en spannend. Ook heb ik de kinderen Nederlandse liedjes geleerd. De droomboom en de handjive. De kinderen willen nu de hele dag zingen. Mevrouw Willems is steeds minder blij met mij volgens mij. Steeds komen de kinderen naar me toe en letten op me. Dan komt er weer een scheldkanon van mevrouw Willems en durven ze even niet naar me te kijken. In de pauze doen we leuke spelletjes met de kinderen. Zoals schipper mag ik overvaren.
Op de woensdag geef ik RT aan groep 6.De kinderen kunnen dan een sticker verdienen en dat vinden ze helemaal het einde.
Nu hebben we vakantie en de meiden uit mijn klas vonden dat heel erg. Ze gingen bij me langskomen zeiden ze. Een belletje van tevoren zou fijn zijn zei ik. Toen wilde ze natuurlijk mijn telefoonnummer hebben. Inmiddels hebben ze me gebeld. Eerst schreeuwde ze 5 min lang: JUF TAMARAA door de telefoon. Daarna heb ik met ze afgesproken dat ze in de vakantie een keer langs mogen komen.

Vrijdag avond had Thea ons uitgenodigd voor Pink Champagne. We kwamen terecht bij een soort milionairs fair voor de Surinamers. Een hele ervaring.
Vandaag doen we rustig aan en gaan we even van het zonnetje genieten. Vraag me af of jullie nog wel weten wat een zonnetje is (flauw:P)
Morgen ochtend vroeg staat er een tripje naar Galibi gepland en gaan we zeeschildpadden bezichtigen.

Volgende week vertel ik hoe het was. Ik heb nu namelijk 3 weken vakantie dus alle tijd om jullie op de hoogte houden.

Bossies en Brassas,

Tamara

  • 23 Maart 2013 - 18:58

    Sandra Koolen:

    Hola mop,

    Haha lekker flauw ben je weer hoor, ik heb de zon drie weken voor het laatst gezien. En heb toen dezelfde ervaring gehad, dat insmeren ook in de ochtend moet, jij eigenwijs ding;)
    Als we ooit een lekke band krijgen mag jij die band wisselen hoor schat! Hahaha

    Leuk om te horen dat je zoveel avonturen beleeft. Over vier weken zit je gelukkig weer in vliegtuig naar huis, kan niey wachten!

    Love you <3

  • 23 Maart 2013 - 19:30

    Toos Koolen:

    Ah Tam, wat heerlijk dat je vakantie hebt!! Wat de zon betreft vergeet hem over vier weken niet mee naar Nederland te nemen!! Geniet er nog van voor je het weet is het voorbij.
    Dikke kus

  • 24 Maart 2013 - 13:18

    Eugenie Deimann:

    Nu nogaan het na genieten van de heerlijke week, en jij genieten vanGalibi en de andere trips die je gaat maken de leuke dingen gaan nu nog komen !!!! groeten aan de meiden(en Danny) dikke kus

  • 01 April 2013 - 15:14

    Yvonne Van Mierlo:

    Hallo hier Katwijk, kom net uit het zonnetje van ons balkon en als je dan naar de andere kant van het huis loopt is het koud....maar het kan niet lang meer duren de crocussen vechten zich een weg naar boven.Straks komen Anja en family en Leonie eten en waarschijnlijk een 1 April mop uitproberen op ons maar we are prepaired.
    Lees met veel plezier je verhalen ,begrijp alleen niet waarom die ene juffrouw zo sjagarijnig doet.Heb je die schilpadden nou gezien of heb ik een brief overgeslagen?
    Ik ga me weer voorbereiden voor een India reis ,slechts 10 pers.dus misschien een makkie.Leuk dat je dat Holi feest hebt meegemaakt.In Rajasthan is het te gevvarlijk om na een uur smiddags buiten te komen omdat echt iedereen dronken is en op motoren de familie aftegaan om nog dronkerder te worden.14 dagen later haal je nog de meest vreemde kleuren uit je oren.
    Veel liefs uit Katwijk en tot ziens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Als student aan de pabo heb ik gekozen voor een minor global education waarin ik drie maanden stage ga lopen in Suriname

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 5859

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

24 Januari 2013 - 20 April 2013

Stage in Suriname

Landen bezocht: