Regen, water en nog eens regen. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tamara Deimann - WaarBenJij.nu Regen, water en nog eens regen. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tamara Deimann - WaarBenJij.nu

Regen, water en nog eens regen.

Door: Tamara Deimann

Blijf op de hoogte en volg Tamara

10 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

We zijn weer een week verder en heb weer veel mee gemaakt.
Deze week heb ik vier dagen stage gelopen. Ik heb zelf les mogen geven maar het was fijn geweest als mijn mentor even aan gaf wanneer in plaats van gewoon weg te lopen uit de klas. Dinsdag was het zo hard aan het regenen dat het zelf naar binnenkwam. Toen we naar de hoek liepen na school moesten we door zo'n grote plas dat ik dat met me blote voeten wilde doen zo diep. Gelukkig bracht mijn mentor ons door de plas met de auto.
Voor woensdag had ik twee lessen voorbereid, toen ik in de ochtend naar school kwam, kwamen de kinderen naar me toegerend en vertelde dat de klas onder water stond. Ik ging even een kijkje nemen en de klas stond inderdaad helemaal onder water. Alle tafels en stoelen werden naar de andere groep 5 gebracht. Toen zaten we met 35 kinderen in 1 klas. Hubertine heeft de eerste les gegeven en dat ging heel erg goed. Daarna kregen we de klas voor ons tweeën. Dat er bepaalde kinderen niet naar buiten mochten in de pauze wisten we niet dus het werd een beetje een chaos.
Donderdag heb ik ook weer les gegeven en mijn mentor vroeg of ik dictee op het bord wilden schrijven, 20 zinnen. Ik weet dat ik niet netjes kan schrijven maar de kinderen deden net alsof het Chinees was wat ik had opgeschreven. Dus dat word even oefenen met het krijtbord.
Ook hebben we deze week 1 keer de vlaggenparade meegemaakt. De kinderen staan in rijen en zijn muisstil. De vlag wordt gehesen en de kinderen zingen het volkslied.
Donderdag trachtte we uit te gaan maar we hadden twee medestudenten op bezoek en hebben de hele avond spelletjes gespeeld.
We hadden nog bezoek van een kakkerlak maar we hebben ook deze vriendelijk bedankt en gezegd dat er geen plaats meer was in ons huis.
Hij vond dit blijkbaar zo erg, want de volgende dag lag hij op z'n ruggetje zonder enig teken van leven.
Vrijdag zijn we wezen zwemmen in het Torarica hotel, de anderhalf uur zon heeft er goed ingehakt want ik was gelijk verbrand.
Vrijdagavon naar 't vat geweest, daarboven werd er salsa gedanst, zag er erg leuk uit, maar meedoen zat er niet in met onze Nederlandse heupjes.
Gister hebben we op ons eigen manier carnaval gevierd. Er was veel vuurwerk in de avond, we denken door het Chinees nieuwjaar.
Vandaag zijn we naar Domburg geweest, na heel veel gaten en kuilen kwamen we bij een schattig dorpje bij de waterkant. Hier hebben we lekker een drankje gedronken.
Daarna terug naar de stad gereden waar we bij Lekker! geluncht hebben. Dit is een Nederlands tentje met Nederlandse broodjes en producten.
Straks gaan we bij de eigenaren van het huis die beneden wonen eten want hun zoontje is vandaag 3 geworden. Telkens als hij ons ziet lopen roept hij Didi wat zus betekend. Wat bofkont dat hij er ineens 4 zussen bij heeft.

Vanaf morgen weer een week stagelopen ben benieuwd wat voor verassingen ons nu staan te wachten.

Groetjes

  • 10 Februari 2013 - 19:39

    Sandra Koolen:

    Hello mopske,

    Bewaar je nog wat leuke uitjes voor mij?
    Ben benieuwd hoe het deze week op je stage is.. Komt vast wel goed!
    Je maakt genoeg mee daar hoor ik al! Geniet nog even van je rust over 16 nachtjes ben ik er!

    Dikke kus en knuffel

  • 10 Februari 2013 - 20:52

    Eugenie Deimann:

    weer een mooi verhaal, ik zie die koppies voor me als ze denken nu kunnen we die juf hebben met haar dictee. ook fijn dat yhet dweilen ook weer geoefend is. Zoals je oma zei never a dull moment. dikke kus

  • 11 Februari 2013 - 11:05

    Eugene Deimann:

    Weer een leuk verhaal
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Ik ben blij dat je ook buiten de stage om leuke dingen mee maakt.

    Papa Kus

  • 11 Februari 2013 - 16:55

    Toos Koolen:

    Ha Tam wat een leuk verhaal is het weer geworden super!! Leuk dat jullie in je vrije tijd de omgeving verkennen. Jammer dat die kakkerlak het heeft opgegeven een bezoekje op z'n tijd is toch gezellig!! Liefs dikke kus Toos kijk uit naar je volgende verhaal!!

  • 11 Februari 2013 - 17:26

    Carla :

    Hoi Tamara,

    Hier (op school) gaat alles zijn gangetje, op school is het nu al drie weken achter elkaar raak met ingegooide ramen. Ik heb nu al drie drie nieuwe ramen. Vanmorgen was het echt bal, er zijn 9 ramen ingegooid. Vanaf de klas vanDenice tot en met de klas Mariska. De klas van Denice was het ergst eraan toe. Haar hele raam naast haar bureau was aan diggelen. Vrijdag hebben we een valentijnsfeest met de kinderen griep 5, 6 tot 20.00 en de groepen 7 en 8 tot 21.00 uur. We hadden eigenlijk afgelopen vrijdag feest maar de inspectie kwam langs en is het maar verzet. De inspectie was tevreden over onze school, Yeh! !!!! Iedereen Blij! Toch altijd weer spannend.
    Gisteren gezellig op Jasper zijn verjaardag geweest, Het was Gezellig! En super dat Sandra naar je toe Komt!
    De groeten van het hele team en tot schrijfs. liefs CARL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Als student aan de pabo heb ik gekozen voor een minor global education waarin ik drie maanden stage ga lopen in Suriname

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 5857

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

24 Januari 2013 - 20 April 2013

Stage in Suriname

Landen bezocht: